Get Adobe Flash player

File de istorie bizantina

Wednesday, 7 May 2008, 17:50 |

555 DE ANI DE LA CĂDEREA CONSTANTINOPOLULUI.
In maxima splendoare a Bizantului, apusenii europei erau inca cavernosi. Cind au calcat talpile lor murdare dalele bizantine, nu s-au putut stapini sa nu fure si sa nu jefuiasca.

Update
De ce a cazut Constantinopolul?


Pe aceeaşi temă

  1. 15 Responses to “File de istorie bizantina”

  2. Adrian O. a spus 7 May 2008, 21:55 |

    Vorbeam cu un absolvent de teologie in urma cu ceva timp, si imi spunea ca observa din ce in ce mai des elemente de iconografie bizantina in bisericile noi de rit apusean. preluate discret si integrate intr-un tot unitar. Nu stiu daca e asa ori nu (nu ma pricep in domeniu), dar se pare ca pana la urma diferentele dintre cele doua religii nu sunt insurmontabile.

    ReplyReply
  3. alexander a spus 8 May 2008, 05:24 |

    @adrian: pina spre sfirsitul primului mileniu, Biserica era Una in rasarit si apus. Si Biserica nu poate fi decit Una pentru ca Hristos este capul ei.

    ReplyReply
  4. bazilide a spus 8 May 2008, 09:30 |

    @adrian – nu sunt doua religii, sunt doar doua confesiuni, diferentele de doctrina sunt minime, iar cele de cult sau simbolistica sunt nesemnificative
    diferentierea a aparut mai mult pe fond geografic si politic

    ReplyReply
  5. alexander a spus 8 May 2008, 11:31 |

    @bazilide: multi Parinti considera ca de la Filioque au pornit multe “rele” in Apus.

    ReplyReply
  6. Adrian O. a spus 8 May 2008, 12:26 |

    @bazilide: da, ai dreptate:) exprimarea mea a lasat de dorit.
    @alex: da, tocmai asta gandeam si eu dupa discutia cu colegul meu, de ce oare nu se trece peste diferentele astea, care oricum sunt de amanunt, pentru a se putea reface unitatea bisericii.

    ReplyReply
  7. alexander a spus 8 May 2008, 12:35 |

    @adrian: nu iti trebuie studii teologice ca sa-ti dai seama ca sint lucruri peste care “nu se poate trece”. Apusenii au venit cu diverse idei si practic s-au rupt de Biserica Crestina. Noi sintem “ortodocsi” pentru ca am ramas cu dreapta credinta. Unul dintre motivele pentru care au aparut protestantii este tocmai “consecinta lui Filioque”. Faptul ca apusenii spun ca Sf.Duh vine si de la Fiul, a dus la abuzurile papalitatii etc. Diferentele intre catolici si ortodocsi trebuie studiate cu atentie si cu “duh curat”.

    ReplyReply
  8. bazilide a spus 8 May 2008, 18:45 |

    alx chiar crezi ca totul e atat de simplu, ca un prelat din apus peste noapte a adaugat filiogue in Crez….
    e vorba de o evolutie de cateva secole, de comunitati aflate in continente diferite in epoci in care comunicarea avea alte intelesuri si care comunitati cautau explicatii si intelesuri
    gandeste-te cat de greu s-au impus unele norme doctrinare chiar in sanul bisericii ortodoxe, chiar in Bizant inima ortodoxiei, muta discutiile la celalalt capat al lumii unde un emisar ajungea in jumatate de an, erau alte interese politice, popoarele aveau alte traditii si vezi la ce se putea ajunge

    ReplyReply
  9. alexander a spus 8 May 2008, 18:52 |

    @bazilide: mai intai spui ca “diferentele de doctrina sunt minime, iar cele de cult sau simbolistica sunt nesemnificative”, apoi zici ca “e vorba de o evolutie de cateva secole, de comunitati aflate in continente diferite in epoci in care comunicarea avea alte intelesuri si care comunitati cautau explicatii si intelesuri” :)

    ReplyReply
  10. vorbaretu' a spus 8 May 2008, 19:09 |

    alexandre: lasa ca stim noi ca-ti place natia turca…abia astepti sa vezi Constantinopolul si pe “Ataturk” :) )))
    cat despre moschei…cat mai multe si cat mai albastre!

    ReplyReply
  11. Iulian Enache a spus 8 May 2008, 23:29 |

    Da, ca saracii bizantini nici usturoi n-au mancat.

    ReplyReply
  12. alexander a spus 9 May 2008, 05:17 |

    @iulian: esti offtopic :P
    @vorbaretu: pe ataturk il putem vedea in fiecare zi. e acilea la doi pasi, cu spatele la odeon. marele prieten, mai ales al armenilor.

    ReplyReply
  13. vorbaretu' a spus 9 May 2008, 06:09 |

    …deci ai recunoscut

    ReplyReply
  14. alexander a spus 9 May 2008, 06:33 |

    da, sint armean nascut la haifa

    ReplyReply
  15. bazilide a spus 9 May 2008, 23:08 |

    am spus ca diferentele sunt minime si ca se explica prin conjunctura istorica, politica si geografica diferita in care s-au dezvoltat cele doua confesiuni religioase, nu cred ca ideea este ca noi sa adoptam doctrina lor sau ei pe a noastra ci sa gasim o forma prin care sa convietuim si sa acceptam ( eventual intelege) modul diferit de viata

    ReplyReply
  16. vorbaretu' a spus 10 May 2008, 02:30 |

    bazy: o idee ar fi sa ne mutam, o vreme, in Turcia si sa sa studiem asemanarile/deosebirile (ex: gogosile, ciubuce, baclavale, sarailii, etc…)
    alexandre: tu ai putea sa renunti la Haifa pe Ankara…zorii informatizarii s-au ivit si in zona aia… ;)

    ReplyReply

Post a Comment